Gratis Verzending vanaf €100
beae image basic

COCO CHANEL

OVER

Voor Coco Chanel waren sieraden bedoeld om een outfit te verfraaien, niet om rijkdom te laten zien. 


Ze doorbrak tradities door zowel nep- als echte sieraden te combineren en droeg opvallende ontwerpen, zelfs overdag tijdens het zeilen. 


Soms koos ze er ’s avonds juist voor om helemaal geen sieraden te dragen. Voor rijke klanten die hun waardevolle juwelen liever niet in het openbaar toonden, boden haar ontwerpen een stijlvol alternatief. 


Chanel zelf zei: “Het is walgelijk om miljoenen om je nek te hangen alleen omdat je rijk bent. Ik houd van nepjuwelen, omdat ze provoceren.”

MASION GRIPOIX

COCO CHANEL & MAISON GRIPOIX

Chanel's ontwerpen, gemaakt in samenwerking met Maison Gripoix, stonden bekend om hun opvallende kleuren en gedurfde formaten.


In 1924 opende ze haar eigen sieradenatelier, waar lange kettingen met gekleurde stenen en kruisvormige hangers iconische stukken werden. 


Ze vond dat vrouwen nep- en echte sieraden moesten mixen: “Alleen echte sieraden dragen is alsof je je met echte bloemen bedekt – prachtig, maar het verwelkt snel.”


Haar oversized nep-parels, gedragen in lagen, waren direct populair. Ze zette trends zoals verschillende oorbellen dragen (bijvoorbeeld een zwarte parel in het ene oor en een witte in het andere) en introduceerde sieraden met imitatie-diamanten en kleurrijke kralen in de late jaren 1920. 


Deze kleurrijke ontwerpen, waaronder 'zigeuner'-kettingen met kralen in felle tinten, benadrukten haar vernieuwende stijl.In de jaren 1930 groeide de populariteit van fantasiejuwelen, mede door Chanel’s invloed. 


In 1932 ontwierp ze op verzoek van de International Guild of Diamond Merchants de collectie Bijoux de Diamants, waarbij diamanten in platina werden gezet en gepresenteerd als een investering.

beae image basic

What are you looking for?

Your cart